Ekonomi

İhracatta yine Hindistan ve Çin rekabeti riski

Çin ve Hindistan arasındaki rekabet riski son dönemde Türkiye’nin ihracatında en değerli konulardan biri olarak öne çıktı.

Bloomberg HT’ye konuşan Çelik İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Uğur Dalbeler ve İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Başaran Bayrak, ihracatta Çin ve Hindistan’ın sorunlarına dikkat çekti.

Bayrak, 40’lık konteynerlerin Çin-Türkiye ortasında 14 bin dolardan ABD-Çin ortasında 2 bin 700 dolara, ortada da bin 500 dolara düştüğünü söyledi.

Bayrak, “Şu anda Çin’den Amerika’ya çok hızlı bir ihracat var. Şimdi Türkiye aradan dolayı rekabet gücünü kaybetti. Geçtiğimiz yıllarda pandemi döneminde çok yüksek olan ve satış fiyatlarını etkileyen nakliye fiyatları çok yüksekti. , artık yok.” Bu da şirketin agresif bir şekilde büyümesine ve buradaki pazarları ele geçirmesine neden oluyor. Dolayısıyla ihracatımız düşüyor.”

Çelik İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Uğur Dalbeler konu ile ilgili bir açıklama yaptı: “İşçilik maliyetlerimiz artmaya devam ediyor. Ancak son 6 ayda elektrik maliyetlerimizdeki artış, üretim maliyetlerimizin önemli ölçüde arttığı anlamına geliyor. Hindistan çok büyük bir ülke. Çin’deki gelişmeyle karşılaştırıldığında, Hindistan aslında çok geride. Öte yandan son 3-4 yıldır atak yapıyorlar. Hindistan bizim için büyük bir rakip. Hammadde bakımından daha zengindirler. Yatırım ortamı bizimkinden daha uygun olduğu için 100 milyon tonu aştılar. Hedefleri 2023 yılına kadar 300 milyon tona ulaşmak. Böyle bir ortamda tabii ki Hindistan çok önemli bir rakip olacak” dedi.

yalihuyuk-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort